torsdag den 27. januar 2011

Moving back to Haiti

I have decided to move back to Haiti. Got a very good offer from my friends, the owners of the Cormier Plage hotel, near Cap Haitien which has for 20 years been my preferred writer's refuge. I was visiting with Frank Esmann when we did the radio documentaries recently. My old friend Jean Claude Dicquemare, famous scuba diver, said straight away to me: "Why don't you come and live with us here? I'll make a good deal for you. And we will take good care of you." I felt immediately this is what I want to do. This cuts through all indecision and depression about feeling rootless in the Dominican Republic. I felt I will come home.
I always felt at ease at Cormier, able to write almost from the moment I arrived. In a long period living there I wrote 'Traberg'. And later 'The Imperfect Human' and poems (as you can see in notes). I just feel relieved after I made that decision. Then I will again be in the country I know a lot about and which taught me so much about life. And yet, I will be at a pleasant distance to the busy and dramatic circles and events of Port-au-Prince. When I want to go there, it's just a 20 minutes trip with Tortugair or Caribintair. I can have friends and family visit me, eventually flying directly to Cap-Haitien from Fort Lauderdale. You can see references to Cormier Plage in many poems and in the novel 'Traberg' and the memoires.
The idea of staying in Cormier Plage makes me feel at home. The next couple of days I will pack my belongings, including many books, here at Hostal Tierra Plana, in Zona Colonial, and Tuesday 1 February, I will get on the Caribe Tours bus that will take me from Santo Domingo through Santiago and Dajabon directly to Cap-Haitien. I have invited Schilaine to visit me the last couple of days here. She will arrive tomorrow morning with American Airlines from Port-au-Prince. That's the first time she travels alone on a flight.

3 Comments:

Blogger Gerolsteiner said...

Hej Jørgen Leth
Du må undskylde at jeg henvender mig denne vej, for mit indlæg har intet med din blog at gøre.
Derimod er jeg involveret i scenekunst i og har i den forbindelse arbejdet med en iransk trup i Oslo for nyligt. En af de scenekunstnere jeg arbejdede med, satte også gang i forskellige filmprojekter og var meget betaget af " Det Perfekte Menneske" ,som han rigtigt gerne ville arbejde med ved at lade flere instruktører arbejde videre med idéen i Iran. Vi kunne imidlertid ikke finde en version med dansk tekst, så spørgsmålet er : findes det?
Jeg skal sætte jer i forbindelse hvis du vil vide mere eller jeg kan så godt som muligt svare på spørgsmål angående forespørgelsen.

i øvrigt mange hilsener
Svend E Kristensen

www.medietgmasken.dk

11. februar 2011 kl. 01.16  
Blogger Unknown said...

Salut Jorgen, ça va?

Désolé pour commentaire un poste, mais il était le seul moyen que j'ai trouvé pour vous parler.
Je suis Ana Flavia, je suis une actrice de son film Erotic Man!
Je voudrais voir le film, est-il possible? J'ai cherché sur internet mais je ne trouve pas lui.

Je suis a Paris, j'ai arrivé en 15 décembre de le dernier an, je suis venu par étudier le théâtre, je vais reste ici par un an. Je voudrais rester en contact avec toi!

J'ai lu son blog et je suis trés désolé pour ce qui est arrivé en Haïti, bonne chance à vous!

ceci est mon e-mail: flaviacvalda@hotmail.com, si vous puissiez écrive...

bisous
Ana

2. marts 2011 kl. 08.51  
Blogger Unknown said...

Kære Jørgen Leth.

Jeg hedder Patrik og er en dreng fra 8. kl. på Ryslinge Friskole på Fyn, og jeg vil bede dig om din hjælp til en opgave. Det drejer sig om, at jeg er igang med at skrive en opgave om Haiti. Jeg har valgt at skrive om Haiti fordi jeg synes det er et spændende land med en utrolig historie. Men jeg savner noget insiderviden fra Haiti og det er der du kommer ind i billedet. Jeg ville nemlig høre om du kunne sætte mig i kontakt med en eller flere haitianske unge til et mail-interview.
Jeg lærer fransk på 2. år og kan sagtens skrive til dem på fransk. Jeg vil primært spørge dem om deres liv pt., om de har et håb for de unge i Haiti og om hvilken rolle de føler de selv spiller. Jeg skal holde en forelæsning på min skole en gang i maj. Du kan kontakte mig på mail: patriknoergaard@gmail.com

Kærlig hilsen og på forhand tak, Patrik Nørgaard.

10. april 2011 kl. 07.26  

Send en kommentar

<< Home